Blog

 - BLOG -

Obțineți doza zilnică de blog pe site-ul Xconnect.  

Web, portal, website , tehnologii cloud,  open source si multe altele. Urmareste blogul nostru pentru a fi tot timpul informat cu noile tehnologii.

Blogs

Portal Web

Ce este un portal web?

Un portal este o platformă web care colectează informații din diferite surse într-o singură interfață de utilizator și prezintă utilizatorilor cele mai relevante informații pentru contextul lor. În timp, portalurile web simple au evoluat în platforme de portaluri care sprijină inițiativele digitale privind experiența clienților.

Portalurile web sunt despre accesul personalizat.
In primele utilizari ale portalurilor noi construite au fost probleme de continut. În fața cantității mari de informații disponibile online, cea mai ușoară cale pentru utilizatorul mediu de a descoperi informații a fost printr-un hub cu conținut umanizat, cunoscut sub numele de portal. Portalurile au posibilitatea de a afișa conținutul selectat pentru a oferi utilizatorilor o experiență personalizată.

Exemple de portaluri, în special cele care utilizează o experiență de conectare,  în majoritatea industriilor:

Portalul pacientului
Portaluri guvernamentale
Intraneturi / Extraneturi / Portaluri la locul de muncă
Portaluri de gestionare a cunoștințelor
Portalul studenților
Portalul furnizorilor


Conceptul de bază, unificator pentru fiecare tip de portal este accesul personalizat, pe baza unui rol de utilizator atribuit sau asumat. De exemplu, locurile de muncă au de obicei aplicații multiple pe care angajații lor au nevoie să le acceseze, cum ar fi o aplicație pentru înregistrarea fișelor de timp, o altă perioadă de programare ori pentru a trimite comunicații interne. Angajații sunt frustrați atunci când au prea multe puncte de contact pe care trebuie sa le gestioneze ca parte a rutinei lor zilnice. Un nou portal al angajaților reunește aceste servicii și aplicații comune într-un singur loc pentru accesul echipei dvs. și poate personaliza pagina în funcție de departament sau rol. Această personalizare se poate extinde și la utilizatorii anonimi. Site-urile de vânzare cu amănuntul, de exemplu, pot începe să personalizeze ce produse sunt afișate pe baza informațiilor stocate din vizitele anterioare, chiar dacă utilizatorul nu a creat un cont.

De la portaluri web la platforme de portal
Astăzi, utilizatorul mediu poate aborda problema descoperirii conținutului cu ajutorul motoarelor de căutare, care au devenit mai abilitate în a oferi rezultate relevante. Acest lucru, plus capacitățile de partajare a informațiilor oferite de social media, înseamnă că listele cu informații cuantificate de oameni nu sunt un loc necesar de plecare pentru majoritatea utilizatorilor. Cu toate acestea, cele trei puncte forte distinctive ale portalurilor - integrare, consistență și personalizare - sunt componente esențiale ale unei părți din ce în ce mai importante a afacerilor de astăzi: experiența clienților digitali.


Platformele moderne de portal pot juca un rol important în implicarea clienților, mai ales atunci când au fost extinse cu noi caracteristici cum ar fi sistemele de gestionare a conținutului sau automatizarea marketingului. Pentru a realiza avantajele competitive ale platformelor de portal, companiile regândesc valoarea acestor trei puncte forte în contextul multi-touchpoint de astăzi al experienței clienților digitali.


Portalurile web se transformă în platforme de experiență digitală
Portalurile reprezintă o schimbare paradigmă timpurie pentru întreprinderile online, care a fost de a construi site-uri care au fost centrate pe client, mai degrabă decât orientate spre afaceri. În mod ideal, un portal permite unei întreprinderi să proiecteze site-uri și navigații care se bazează pe nevoile utilizatorului, mai degrabă decât o structură organizațională care are sens numai pe plan intern.

Pe măsură ce piața de portaluri s-a maturizat, furnizorii de portaluri de vârf au adăugat seturi de caracteristici generale care ajută întreprinderile să creeze aceste experiențe digitale orientate spre utilizator pentru dispozitive web, mobile, sociale și conectate. Aceste funcții includ gestionarea conținutului, marketingul, fluxul de lucru, direcționarea și suportul mobil. Din această cauză, unele platforme de portal se transformă în platforme de experiență digitală care utilizează punctele forte în integrare și personalizare pentru a impulsiona schimbarea în întreaga organizație.

Potrivit Forrester, provocarea tehnică numărul unu pentru inițiativele de experiență digitală a clienților este integrarea inadecvată a sistemelor back-end. DXP-urile de pe portalul-patrimoniu au o poveste puternică în legătură cu integrarea și pun accentul pe personalizarea necesară pentru a oferi experiențe coerente și corelate, adaptate fiecărui utilizator.

Când să utilizați o platformă de portal
Pe lângă aplicațiile largi de transformare digitală, platformele portal sunt încă utile pentru mai multe scenarii de afaceri, cum ar fi:

Serviciul de service auto. Portalurile sunt foarte potrivite pentru colectarea informațiilor relevante pentru clienți în faza post-cumpărare, permițând companiilor să-și dezvolte loialitatea pe termen lung, reducând în același timp povara către centrele de apel pentru clienți.
Agilitatea afacerii. Platformele de portal care suportă experiențele mobile și utilizează arhitectura modulară sunt acum bine echipate pentru a lansa rapid noi puncte de atingere digitale, în timp ce încă transmit autentificare de utilizator și date integrate back-end necesare pentru conectarea experiențelor.
Potrivit Gartner, "organizațiile s-au uitat de obicei la aceste categorii de programe - platforme orizontale de portaluri sau sisteme WCM - ca fundații software principale pentru site-urile lor". Portalurile moderne continuă să fie platforme utile pentru organizațiile care se bazează pe integrarea extinsă și interfețele personalizate pentru strategii digitale de afaceri.

10

More Blog Entries

thumbnail
thumbnail